12 Ocak 2012 Perşembe

Ne Pişirelim? " Zeytinyağlı Kereviz"

Daha önce size sebze yemeklerini pek sevmediğimden bahsetmiştim. Önce kapuskanın tadını hayretler içinde çok beğenirken, bu seferde kerevizin tadına yine hayretler içinde bayıldım. Üstelik yapması da çok ama çok kolay:) Tadı öyle değişik ve güzel ki anlatamam...Özellikle et yemeklerinin yanında ikram edebileceğiniz bu yemeğin tarifini lafı öyle fazla uzatmadan hemen sizlerle paylaşmak istiyorum:))



Bir orta boy soğanı iri iri doğrayarak biraz zeytinyağı ile kavuruyoruz. İçine soyup yine iri doğradığımız patatesleri ekliyoruz. Biraz daha kavurup bu sefer halka halka doğradığımız kerevizleri üzerlerine diziyoruz.

Kerevizlerin üzerini biraz geçecek kadar su ilave ediyoruz. Tuz ve bir limonun suyunu da ekledikten sonra tencerenin kapağını kapatıp pişmesini bekliyoruz. Pişince kerevizleri servis tabağına alıyoruz.

Geri kalan patates ve soğan karışımına biraz dereotu ekliyoruz ve  içine çubuk blendırı daldırıp sos haline getiriyoruz (sosun biraz koyu kıvamda olması gerektiğinden suyu gözünüze fazlaymış gibi görünürse isterseniz blendırla ezmeden önce biraz alıp ayırabilirsiniz. Suyu ordan alıp çorbalarınıza ekleyebilirisiniz:)

Yaptığımız sosu da servis tabağına aldığımız kerevizlerin üzerine döküyoruz. Ben sos sıcakken üzerine biraz da kaşar peyniri rendeledim. Çok güzel oldu. Koymasanız da olur ama:) afiyet olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Sen Ne Dersin?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...