30 Ağustos 2012 Perşembe

Girişimcilikte başarının sırrı nedir?

Girişimcilikte başarının sırrı cesur olmak, kendinize güvenmek, ama bunları yaparken de gerçekçi olmaktır çünkü gerçekçi olmadığınız takdirde sonucu hüsran olmaktadır. Başarılı bir girişim bir strateji belirleyip gitmek, sadece benim çok güzel bir fikrim var demekle olmuyor. Ona uygun pazar araştırması yapmak, şartların uygunluğunu kontrol etmek, rekabet  faktörlerini incelemek, kendi psikolojinizin o girişimi yapmaya uygun olup olmadığını değerlendirmek. Girişimci ilk başta hem kendi işinin patronu, hem de kendi işinin çalışanıdır. Bu nedenle yalnızlık ve daha az uyku, bütün bunlar için hazırlıklı olmanız gerekiyor. Herkes girişimci olabilir, ama herkes başarılı bir girişimci olabilir mi? Bu yüzden Dünyada ve Türkiye’de sayılı örnekleri konuşuyoruz. Hepsi cesur insanlar, boş bakmıyorlar veya sadece piyasada bir açığı yakalayıp bir yere gelmemişler ve gerçekten çok çalışan insanlar bir hedefe kilitlenip işlerini başarmak için uğraşan insanlar, ama bunun bir ekip çalışması olduğunu görüyoruz. Tek başına olabilecek bir şey değil. Özgüvenli, bir duruşu olan insanlar . Konuştukları ve yaptıkları ile kendilerini daha iyi noktaya getirmiş ve ispatlamış kişiler. Tüm bunlar ekonomik desteklerle pekiştirilince işte o zaman ortaya gayet başarılı bir girişimcilik örneği çıkıyor. Girişimcilik ile ilgili paylaşılmış bilgileri, başarı hikayelerini ve destekleri daha detaylı öğrenmek için TEB KOBİ TV size çok faydalı videolar sunmakta.

29 Ağustos 2012 Çarşamba

İşte Benim En Sevdiğim: LAZANYA



En sevdiklerimden biridir:) ve özlediğim her anda üşenmeden kalkar yaparım. Geçen akşam da düşündüm ki çoktandır yemedik buzdolabında mantar ve kıymamız da var, e ne duruyorum o zman lazanya yapsam ya :))


Aslında yapımı çok kolay, ama sadece içinde biraz bol malzeme olduğundan vakit gerekiyor. uzun uzun tarif veremeyeceğim. Neticede iki yaprak hamurun içerisine sırasıyla  malzemeleri dolduruyoruz. İçerisinde neler var onu söyleyeyim:)

Kıymalı harcımız, biber, domates, mantar, kıyma, tuz ve karabiberden oluşuyor. hepsini bir tavaya koyup güzelce pişiriyoruz. Tavsiyem pişirirken kapağını örtmenizdir. Zira kuru değilde sulu bir harcımız olursa daha güzel sonuç veriyor.

Beşamal sosu da isteğinize göre Dr.Qetker'in hazır beşamal sosu ile yapabilirsiniz. Ben bu defa kendim yaptım. Nasıl yaptım diye sorarsanız: unu biraz tereyağla bir tavada kavurup, yavaş yavaş süt ve birazda krema ilave ettim. Muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırdım.

Sıra tepsiye dizmede:) Bir sıra lazanya  yaprağının üzerine önce kıymalı harç, sonra beşamal sos ve üzerine de rende kaşar serpip tekrar yaprakla üzerini kapatıyoruz. İşlem elimizdeki malzeme bitene kadar (beşamal sos hariç) devam ediyor. en üst yaprağı da döşedikten sonra üzerine kalan beşamal sosumuzu gezdirip üzerini de alüminyum folyo ile kapatarak fırına veriyoruz. Fırından almaya yakın üstüne kaşar rendesi serper ve biraz kızartıp çıkarırsanız nefis de bir görüntüsü oluyor.



Biz biraz fazla yiyp ipin ucunu kaçırıyoruz bu aralar. Ramazanda verdiğimiz kiloları geri almaya başladık bile:)
Havalar az biraz serinlemişken küçük yürüyüşlere başlamanın zamanı geldi sanırım:) 

Afiyet olsun:))

28 Ağustos 2012 Salı

Lorelei Diyor ki: Venüs’ün hayatımızdaki yeri(2)


Venüs’ün hayatımızdaki yerini kaldığı yerden anlatmaya devam edelim. Venüs’ün doğum haritamızda nerede durduğuna bakmayı sürdürüyoruz. Önce Venüs’ün önemini kısaca anlatalım.

Venüs sadece aşk ilişkilerini anlatmaz, nasıl insanları çekici bulduğumuzu, sosyal ilişkilerimizde nasıl bir tutum aldığımızı ve ilişkimiz olacak kişilerle hangi ortamlarda karşılaşabileceğimizi ve kadınlar için kadınlığını nasıl ifade ettiğini ve erkekler için hangi kadınları çekici bulduğunu da anlatır.

Venüs Terazi’de veya 7. evdeyse kendi evinde ve en güçlü yerdedir. Bütün güzel özelliklerini ortaya çıkarır. Aşka aşık, romantik, zarif ve sosyaldir. İlişkilere büyük önem verir. İyi, uyumlu ve yaratıcı ve sıcak bir ilişki ister. Sanata karşı çok yeteneklidir. Aşık olunca yetenekleri ortaya çıkar. Çevresine uyum, güzellik ve estetik katar. Maddi olarak rahat etmek ve keyfi için rahatça para harcamak ister.  Venüs’ü Terazi’de olan bir erkek kılık kıyafetine çok önem verir. Beğendiği kadın güzel, cazibeli, çekici aynı zamanda da zeki ve konuşabileceği biri olmalıdır. Venüs’ü Terazi’de olan kadın ise zevkli, çekici, anlayışlı olur. Keyfine ve kaliteli şeylere çok düşündür. Hayatını güzelleştirmek ister. Aşka ve sevgiye büyük ihtiyaç duyar. Etrafında her zaman hayranlarının olmasını ister. İlişkileri yolunda gitmediği zaman dengesini yitirebilir. İlgi çekmediği zaman mutsuz olabilir.

Venüs Akrep’te ya da 8. evdeyse güçlü konumda değildir. İlişkilerde aşırı tutkulu, sahiplenici, şüpheci, tutucu ve kıskançtır. Yakın ilişki ihtiyacı içindedir. Eşinin bütün sırlarını öğrenmek ister ama kendi sırlarını gizleyebilir. Aşkın cinsel yanını ön planda tutar.  İlişkilerinde güç sahibi olmak ister.  Yaptığı işe tutkuyla bağlanır ve en iyisini yapar. Venüs’ü Akrep’te olan erkekler, seksi, güçlü, tutkulu ve duygusal kadınlardan hoşlanırlar. Çok beğenilir ve çapkın olurlar. Her karşılaştığı kadını çözmek ve incelemek isterler. Sezgileri de güçlü olduğu için karşısındakinin zayıf ve güçlü taraflarını hemen görebilirler. Venüs’ü Akrep’te olan kadınlar, seksi ve çekicidir. Sevdikleriyle aralarında çok güçlü ve derin bir bağ vardır. Çekiciliklerini karşılaştıkları her erkek karşısında kullanmak isterler. Bunun yanında tutucu ve aşırı sahiplenici olurlar. Karşısındakinin aklından geçenleri tahmin edebilirler.

Venüs’ü Yay’da veya 9. evdeyse ilişkilerde hevesli ve cesur davranır. Sosyallikten, spordan, hareketten hoşlanır. Eşiyle macerayı paylaşmak ister. İlişkilerde özgürlüğüne çok önem verir. Yaklaşımları dobra ve dürüsttür.  Yabancı kültürlere, ülkelere de büyük çekim duyar.  Spor, dans, yabancı ülkelerde rehberlik Venüs Yay’ın çok hoşuna gider. Parayı kolayca harcayabilir. Çok cömerttir fakat parasının hesabını bilmeyebilir. Venüs’ü Yay’da olan bir erkek, güzel, hoş aynı zamanda da kafasını kullanan, maceradan hoşlanan, sportif kadınları çekici bulur. İlgisi önce dostlukla başlar sonra sevgiye döner. Çok flörtçüdür ama ona özgürlüğünü yaşatan bir kadınla da uzun süreli bir beraberlik yaşayabilir. Venüs’ü Yay’da olan kadın cana yakın sıcak ve çekicidir.  Cömerttir. Zevki için para harcar. Girişken ve maceracıdır. Seyahat etmeyi ve yabancı insanlarla tanışmayı çok sever.

Venüs’ü Oğlak’ta veya 10. evdeyse, aşkta ciddiyet getirir. İlişkilerinde çekingen, mesafeli, aklı başında ciddi bir sevgilidir. Ne istediğini çok iyi bilir. Hayatının erken dönemlerinde yakın ilişkiye girmez fakat sonra karşısındakine kendini adar. İlişkilerde maddi güvence ve prestij arar. Olgun ve aklı başında kişilerden hoşlanır.  Amaçları doğrultusunda da ilişkiye girebilir. Düşünüp taşınıp karşısındaki insanı tartar. Çalışmayı ve disiplini sever, sorumluluk sahibidir.  Tutkularında bile sorumlu davranır. Aşkta romantik sözlerden çok elle tutulur somut şeyler görmek ve yaşamak ister.  Venüs’ü Oğlak burcunda olan kadının; sosyal, ahlaki ve duygusal olarak kabul edilebilirlik sınırları vardır ve bu sınırları kimseye çiğnetmez. Daima kontrollüdür.  Venüs’ü Oğlak burcunda olan erkek; küçük bir kız çocuğu gibi davranan bir kadınla bir ilişki yaşayamaz. Olgun ve kontrollü kadınlardan hoşlanır.     

Venüs’ü Kova’da veya 11. evdeyse,  ilişkilerinde özgür ve mesafeli olmak ister.  Geleneksel olmayan ve tuhaf ilişkilerden hoşlanır. Kendi kişiliğini ifade edebilme özgürlüğü verebilen ilişkilerden hoşlanır. İlginç, bohem tarzda kişilerden hoşlanır. Özgürlüğünü yaşayabileceği ilişkilere girer.  Aşkta dokunmaktan çok konuşmaktan, tartışmaktan hoşlanır. Kovadaki Venüs aşkta büyük arzular yaratmaz. Sevgisi fazla derin değildir. Tuhaf, farklı ilişkiler, değişik maceralar, sıra dışı insanlar tam ona göredir. Her zaman imkansızı kovalar durur.  Venüs’ü Kova’da olan bir kadın kendini seksi bulan değil anlayabilen bir erkekten hoşlanır. Venüs’ü Kova’da olan bir erkek ise yetenekleri onu şaşırtan bir kadını çekici bulur. Güçlü kişilikli zor kadınları seçer. Hiçbir zaman emin olamayacağı beklenmeyeni bekleyeceği bir kadını çekici bulur.

Venüs’ü Balık’ta veya 12. evdeyse, en güçlü konumdadır. Venüs’ü Balık burcunda olanlar romantikleşir, hayalleri güzelleşir, zarif düşünceli ve romantik olurlar. Sevgilisiyle “Bir” olmak ister. Çok fedakar ve vericidir. Aynı zamanda ilişkilerde hayalperesttir,  ayakları yere basmayabilir. Gizlilikten hoşlanır. Gizemlidir. Hassas yapısından dolayı çok çabuk kırılabilir. Venüs’ü Balıkta olan kadınlar da erkekler de çok cazibeli ve romantik olurlar. Özellikle kadınlara büyük cazibe ve çekicilik verir. Anlaşılmaz ve gizemli bir havaları vardır. Venüs Balık burcundaki bir kadına Afrodit’in bütün güzelliklerini sunar.  Venüs’ü Balık burcunda olan bir erkek, çok duyarlı ve romantik olur. Çekici, romantik ve gizemli kadınlardan hoşlanır. Hayallerindeki kadını fazla idealize edip aşkı platonik olarak yaşayabilir. Bütün hayatını şiirler, besteler yazarak platonik bir aşkın peşinde geçirebilir.  

Venüs’ün güzelliklerinden bu seferlik bu kadar…

Haftaya kadar Venüs hayatınıza güzellikler ve uyum getirsin.

LORELEİ                                

24 Ağustos 2012 Cuma

Resim Gibiydiler Ben de Resimledim:)

Dün akşam iş dönüşü pazara uğrayıp öyle geçtik eve. Sanırım şimdi zamanı olduğundan tezgahlarda bolca dağ çileği vardı. Mis gibi de kokuyor:) Ee biz de dayanamadık aldık.

Akşam yorgunluğu üzerimden atınca hemen ayıkladım. O kadar güzellerdi ki bozulmadan tüketelim istedim. Aslında reçel yapmalık bunlar galiba. Ama ben reçel olarak değilde pastalarda kullanmayı daha çok sevdiğimden haftaya biraz daha alıp dondurucuya atıcam galiba:)) Hatta söz verdiğim meyveli tart vardı ya onu çilekli tart olarak değiştirebilirim:)

Ayıklarken resim çekmek geldi içimden. Zaten resim gibiydiler...


23 Ağustos 2012 Perşembe

Kuş Uçuşu Burdan Ne Tutar Oralar?

Baktım ki bugün yazdığım yazım resimsiz pek bir sönük olmuş. Ahh o kanaviçe panomu bitirebilseydim ne kadar da süslü olacaktı. O zaman daha çok ziyaret edecektiniz sayfamı.

Ama olsun ben de biraz neşe biraz da hareket katsın diye son zamanlarda müzik kanallarında sıkça çalınan bu şarkıyı ekliyorum. Dinleyelim mi?:)



Bu Aralar Ne Yapıyorum?

Aslında ne yapıyorum değil, neler yapıyorum diye sormalıydım sanırım. Maşallah yine arı gibi çalışıyorum boş durmaksızın. Ama yaptığım işler arasında en çok zevk aldığım kuşkusuz kanaviçe işlemek. Geçtiğimiz aylarda ilk kanaviçe panom başlığıyla yayınlamıştım ilk sanat eserimi. Tabii o çok basitti, sadece başlangıç mahiyetindeydi.

Şuan da bir pano işliyorum. Ama bu seferki biraz komplike bir model. Bol renkli, bol gölgeli... Resmini yayınlamak için sabırsızlanıyorum aslında ama yarımken değil de bitmiş hatta çerçevelenmiş haliyle görün istiyorum. Sanırım çok kalmadı. Aynı hızla devam edebilirsem 1 haftaya bitmiş olabilcek.

Ayrıca internette bol bol kanaviçe yapan blogları ziyaret edip, kimler neler yapmış şöyle bir kolaçan ediyorum. Çok güzel bloglar var. En beğendiklerim lavanta bahçesi ve geniş zamanlar... Kendime bir klasör hazırladım ve yapılacaklar listesini oluşturdum bile:))

Yaptığım diğer bir iş ise yemek programları izleyip, değişik denemeler yapmak. Bu işten de en çok eşim hoşnut. Malum yeni yemeklerimi hep o test ediyor. Özellikle geçen gün yaptığım meyveli tarta bayıldı. Sizlerle buradan paylaşamadım çünkü kalıptan çıkartırken kırdığım için şekli tadı kadar güzel olamadı. Ama ilerleyen günlerde tekrar yapıp, söz ölçüleriyle birlikte tarifini vereceğim:)

Geçen gün yaptığım peynirli puf böreğine değinmiyorum bile;) malum bir günde bin tıklama alıp rüştünü ispatladı zaten kendiliğinden:)

Ramazan boyunca özellikle bir kanalda bitip diğer kanalda başlayan yemek programlarını takip ederken ve yapılan yemeklerin görüntüsünden başım dönerken Arda'nın Mutfağı'nı keşfettiğimi ve ordan aldığım bir tarifi daha sonra uygulayacağımı da belirteyim isterim. Ama hangi tarif olduğunu söylemiyim onu da yapınca görün istiyorum:)

Yemek yapıyorum, kanaviçe işliyorum diye sakın kariyerime ara verdiğimi sanmayasınız....Her gün düzenli olarak makale okumaya devam. Ee bitirmem gereken koskoca bir  doktora tezim olduğunu siz bilmiyorsunuz tabii. Ahh ah benimse hiç aklımdan çıkmıyor...

Bu arada düzenli olarak makale okumak, ingilizcemin tekrar toparlanıp dirilmesine de katkıda bulundu.

Şimdilik böyle işte. Günler 24 saat olunca, biraz da uyumaya vakit ayırmak gerekince , eee malum bir de işe gitmek zorunda olunca bu kadarla idare etmek zorunda kalıyoruz:))

Hadi ben gideyim o zaman:)) Sevgiler...

21 Ağustos 2012 Salı

Mis Gibi Peynirli Puf Böreği



Tam da attığım başlıktaki gibi misleeer gibi koktu kızartırken:) Üstelik yapımı da o kadar kolay ki, özellikle kahvaltı sofralarını süsleyecek çok güzel bir börek. Eminim her yiyen de bayılacak:))

Dün eşimle evde otururken aklımıza geldi. Ramazanda eşimin de benim de canım fena halde istemişti oruçluyken. Öyle olunca da kalktım üşenmeden yaptım. Yapması tam yarım saatimi aldı. Tabi ben sadece iki kişi olduğumuz için az bir hamur yoğurdum.

Daha önce benim verdiğim tarifleri okuduysanız, pek ölçü kullanmadığımı biliyorsunuzdur. O yüzden yine göz kararı malzemeleri verebileceğim yine. Hamurum da;

3 kaşık kadar yoğurt
1 yumurta
1 paket kabartma tozu
tuz ve alabildiği kadar un
 var. Ancak daha sonra annemle konuştuğumda yumurta koymasan daha yumuşak olur, şeklinde bir öneri aldım. Benim ki de güzel oldu ama siz yapmaya kalkarsanız ve yumurtanız yoksa koymasanız da olurmuş yani:))

Hamurumu yoğurup, arasına peynir koyup kızgın yağda kızarttım. Ancak yine deneyimlerimden edindiğim bilgiye göre: içerisine yağsız peynir koymanızı tavsiye ederim. Benim peynirlerim kızartırken eridi biraz...Ama evi saran kızarmış peynir kokusu inanılmazdı bunu söylemezsem o mis kokuya haksızlık etmiş olurum;))

Bu arada eşim sağolsun her aşamada  fotoğraflarını çekti. Ben de buraya ekliyorum. Yapım aşamalarını da sizlerle paylaşmış oluyorum:))




20 Ağustos 2012 Pazartesi

Lorelei Diyor ki: Venüs’ün hayatımızdaki yeri(1)

Kısa bir mola verdikten sonra yine sizlerleyim. Eveet, nerde kalmıştık bakalım. Satürn, Mars derken aşk konularını ihmal ettik. Sıra Venüs’e geldi. Aslında epeydir Venüs’ün hayatımızdaki etkilerine bakmadık. Venüs sadece aşk ilişkilerini anlatmaz, nasıl insanları çekici bulduğumuzu, sosyal ilişkilerimizde nasıl bir tutum aldığımızı ve ilişkimiz olacak kişilerle hangi ortamlarda karşılaşabileceğimizi ve kadınlar için kadınlığını nasıl ifade ettiğini ve erkekler için hangi kadınları çekici bulduğunu da anlatır.

Gelelim Venüs’ün haritamızda hangi burca ve hangi eve düştüğüne bakmaya. Venüs haritamızda Koç burcundaysa veya 1. Evde yani yükselen burcumuzda yerleşmişse siz sevginizi göstermekte oldukça cömert ve ateşli, sıcakkanlı birisiniz demektir. Venüs’ü Koçta veya 1. evde olanlar ilişkilerinde özgürlüğüne çok düşkündür. İlişkilerde kendine güvenir. Enerjik ve direktir. Aşkta önderlik etmekten keyif duyar. Kıskançlık yapılmasından hiç hoşlanmaz ama kendisi çok kıskançtır. İlk görüşte beğenip sevebilir ama sevgisi saman alevi gibi hemen sönebilir. Bu tip genelde aşka aşıktır. Romantizmden çok tutkular ön plandadır. Venüs'ü Koç burcunda olan erkekler biraz maço olur ve ilişkilerinde kendilerini daha çok düşünürler. Venüs Koç’taki kadınlar özgürlüklerine çok düşkün olurlar. Buna saygı göstermeyen, maço bir erkekle bir ilişki sürdüremezler.

Venüs Boğa’da veya 2. evdeyse sizin için romantizm ve güven el eledir. İlişkilere sakin ve adım adım gider. İlişkilerinde dokunma ve hissetme de en az güven kadar önemlidir. Uzun süreli ve güvenilir bir ilişki arar. Venüs burada huzur ve güven arar. Güzelliğe, lükse, maddi güvenceye çok önem verir. Parasını iyi biriktirir. Doğal bir çekiciliği ve cazibesi vardır. Fakat aşırı sahiplenici ve hırslıdır. Sevdiklerine sahip çıkmak ve korumak ister, kıskançtır, zevklerinde tutucu ve gelenekçidir. Venüs’ü Boğa’da olan bir kadın kendine güven duygusuna ve çekiciliğe sahiptir. Ayrıca seksi ve ne istediğini çok iyi bilen biridir ama biraz da kıskançtır. Eşinin ona maddi güvence vermesini ister. Duyarlı ve romantik biriyle anlaşabilir. Venüs’ü Boğa’da olan bir erkek; pratik, kötü günlerde dayanabileceği, hesabını bilen, ayakları yere sağlam basan bir kadından hoşlanabilir.

Venüs’ü İkizler’de veya 3. evde olan kişiler fikir alış verişi yapacağı, güzel konuşan insanlara çekilir. Konuşması da çok ahenkli ve tatlıdır. Flört etmekten çok hoşlanır. Havai ve değişkendir. Sevgisi çok kısa süreli olabilir. Pek çok ilişki yaşar. Hatta bu ilişkileri aynı anda bile yaşadığı olur. Sosyal ilişkilerde yüzeysel olabilir. Sürekli kıpır kıpırdır ve aradığı heyecanı ona verebilecek kişilere aşık olur. Aynı zamanda karşısındaki kişi entelektüel ve iyi bir konuşmacı olmalıdır. Venüs’ü İkizlerde olan erkek, zeki kadınlardan hoşlanır. Kaçanı kovalamayı sever. Zihinsel birliktelik seksten daha önce gelir. Fazla sadık olduğu söylenemez. Ancak çok zeki çekici biri ile birlikte olabilir. Venüs’ü İkizlerde olan kadınlar da çok zekidir ve konuşmasını iyi bilirler. İlişkilerde fikir alış verişi önemlidir. Çok flörtçü, çok konuşkan ama ilişkilerin fiziksel boyutundan kaçıyor olabilirler. Parayı iyi biriktiremeyebilirler.

Venüs Yengeç’te veya 4. evdeyse duygusal paylaşımlar ve aile çok önemlidir. Ayrıca içinde bulunduğu topluluğa da çok bağlıdır ve bu gruplar içinde anaç bir tavır sergiler. İlişkilerinde kollayan, koruyan bir tavrı vardır ve sevdiklerine karşı çok fedakardır. Sevdiklerini daima korumak gözetmek ister. Sevdiğine bağlanır ve ömür boyu ayrılmaz. Bazen aşırı sahiplenici de davranabilir. Venüs Yengeç’te yuva sevgisini getirir. Maddi konularda da korumacı davranır. Finansal güvenceye duygusal bir ihtiyacı vardır. Parasını iyi biriktirir. Venüs’ü Yengeç’te olan kadınlar tam bir annedir. Çocuklarını büyük bir şefkatle büyütür ve hiçbir eksiklikleri olsun istemezler. Evini güzelleştirmeyi çok sever. Bu yüzden evde bol bol vakit geçirirler. Venüs’ü Yengeç’te olan bir erkek, şefkatli, sevecen ve yumuşak bir kadını çekici bulur. Dışarıda gezip tozmaktansa evinde eşiyle birlikte vakit geçirmekten hoşlanır. Yüzeysel ve sadece dış görünüşüne önem veren bir kadın onu mutlu edemez.

Venüs Aslan’da ya da 5. evdeyse dramatik sanatlara yeteneklidirler. Canlı, hayat dolu, ateşli ve cömerttir. Lükse, kaliteye ve gösterişli şeylere düşkündür. Dış görünüşüne çok önem verir. Kılığı kıyafeti saçı ilgi çekici ve güzel olmalıdır. Kendi sahip olduğu değerlerle çok övünür. Venüs'ü Aslan Burcunda olan kadınlar da erkekler de; ateşli, yoğun, gösterişli ilişkilerden hoşlanır. Beraber olduğu kişi ile gurur duymak, parlamak ve pohpohlanmak ister. İlişkileri yoluyla kendini göstermek ister, dolayısıyla çekici kişilere yönelirler. İlgi çekemediğinde morali bozulur, neşesi kaçar. İlişkilerinde karşı tarafa hükmederek egosunu tatmin etmek ister. Maddi gücüyle gurur duymak ister. Bu yüzden cömertçe para harcayabilir. Aşkta çok gururludur. Kolay kolay beğenmez. Kendine tam anlamıyla eş olarak seçtiği kişi üstün ve eşsiz biri olmalıdır. Sevdiği zaman çok kıskanç olur.

Venüs’ü Başak’ta veya 6. evde olanlar, ilişkilerinde mükemmellik ve saflık arar. İlişkilerini mükemmelleştirmek ister. Gevşeyip hayatın tadını almakta güçlük çeker. Huzursuz ve sinirsel bir ilişki tarzı vardır. Sakin, sade ve alçakgönüllüdür. Utangaçtır. Kendini göstermeyi sevmez. İlgisini ve sevgisini hizmet ederek göstermeye çalışır. Pratik ilişkilerden hoşlanır. Yaratırken de detaylar üzerinde herkesten fazla durduğu için huzursuz ve tedirgindir. Bir şeyi yaptıktan sonra üzerinden birkaç kere daha geçip emin olmak ister. Venüs’ü Başakta olan bir erkek, eşinin tertipli düzgün olmasını ister. Detaylı ve analitik konuşmalardan zevk alır. Venüs’ü Başakta olan bir kadın çok zekidir. Zeki erkeklerin ilgisini çeker. Paraya ve başarıya önem verir. Kendini mükemmelleştirmek ister. Kılığı kıyafetinde detaylara çok önem verir.
Diğerlerini de haftaya bırakalım…
Yıldızların ışığı kalbinize umut ve sevgi versin…
LORELEİ

18 Ağustos 2012 Cumartesi

MESUT OLUNUZ:)


Kocaman bir ayı geride bıraktık. Ramazan ayını bitirdik ve yarın Ramazan Bayramını kutlayacağız. Maalesef biraz uzak kaldım buralardan bu ay boyunca, malum oruç tutmak biraz zordu bu sene. Ama çok şükür alnımızın akıyla erdik bayrama. bayramdan sonra da tüm hızıyla burdayım inşallah.

Bayramdan önceki bu son günde hemen iyi dileklerimi ileteyim istiyorum. Herkesin bayramını en içten dileklerimle kutluyorum. Hepinizin her günününün bayram günleri kadar neşeli, mutlu ve huzurlu geçmesini diliyorum. Mesut olunuz efendim:)))


8 Ağustos 2012 Çarşamba

Rüya

Bu şarkı bu aralar sıkça çalıyor hem müzik kanallarında hem de radyolarda.Benim de hoşuma gitti. Hadi bir değişiklik olsun bugün de bunu paylaşayım diye düşündüm. Hem siz de seviyorsanız, bir kere de benim sayfamdan dinlemiş olursunuz:)


6 Ağustos 2012 Pazartesi

Lorelei Diyor ki: Satürn Terazi’de ve Mars Aslan’da durumumuz ne?


Satürn’ün Terazi’deyken tüm burçları nasıl etkilediğini anlatmaya devam ediyoruz. Satürn Balıkları ve yükseleni Balık olanları başkalarıyla ortak yaptıkları işler, kazançlar, vergi, sigorta, ölüm ve ölüm ötesi temalar anlamında etkiliyor. Başkalarının kaynaklarına muhtaç olduğumuz zamanları da deneyimlememiz bu dönemde zorunlu hale gelebilir.  Bu sırada söz konusu kaynağın kesilmesi, eşin destek olmaması ya da maddi krize girmesi, başvurulan kredinin alınamaması gibi bir olay sonucu bu temayı irdelemek durumunda kalabiliriz. Bu dönemde maddi konularda dış desteklere güvenerek hareket etmek fazlasıyla riskli olabileceğinden, başkalarına dayanmayan planlar yapmalıyız.  Gizemler, ölüm ve ölüm ötesi kafamızı çok fazla kurcalayabilir ve buna sebep olacak olaylarla da karşılaşabiliriz.

Satürn Koçları ve yükseleni Koç olanları ilişkiler anlamında etkiliyor. Satürn ilginizi iç dünyamızdan alıp dış dünyaya doğru çevirecek.  Şu ana kadar kim olduğunu, iç düzenini, ne istediğinizi iyi oturttuysanız,  kararlı ve güvenliysek, ikili ilişiklerinde de daha rahat edebiliriz.  Yakın ilişkilerle ilgili test edildiğimiz, ilgimizi tamamen bu alana yoğunlaştırmanız gereken bir dönem. Geldiğiniz gelişim noktasına uyum göstermeyen, ileriye yönelik planınıza dahil olamayan ortaklık hatta evlilik bu noktada bitebilir. Ya da güçlendiğinizi gören eş ya da ortağınız bu duruma dayanarak bize aşırı sorumluluklar yükleyebilir. Bu dönemde ikili ilişkilerde ve yaptığınız tüm anlaşmalarda sorumluluklarınızı yerine getirmeliyiz. Burada üstlendiğiniz tavırlar evliliğinizin ve ortaklığınızın güçlenmesini sağlayabilecek bir yatırım olabilir.

Boğalar ve yükselen Boğalar ise sağlık, iş, hizmetler ve günlük işler konusunda etkileniyorlar. Çok çalışmak, çok çabalamak, ince ayrıntılı işlerle uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. Bütün bu çalışma temposu içinde kendinizi göstermeye, işlerinizin takdir edilmesini sağlamaya fırsat bulamayabilirsiniz. İşlere yetişemediğinizi düşünebilir, sorumlulukların altında ezildiğinizi hissedebilirsiniz. Buradaki en önemli nokta çalışma stratejilerinizi sorgulamak olacaktır. Eğer enerjinizi ayarlayamaz ve fazla zorlarsanız sağlık problemlerine de yol açabilirsiniz. Bu durumda genel olarak sağlığınızı, kendinize nasıl baktığınızı da gözden geçirmeniz gerekir. Hatta gündelik rutinleri yaşam tarzınızı da değiştirmeniz ve size en uygun olanı seçmeniz gerekebilir.

İkizler ve yükselen İkizler, bu dönem, yaratıcılığınızın çok rahat akmadığı bir dönem olabilir. Bu yaratıcılık için bir bekleme dönemi yaratabilir. Ortaya çıkacak olan şey çok çalışmayla oluşabilir ve daha önceki gibi rahat akmayabilir. Bu konum aşka yaklaşımımız ve yaşadığımız aşk ile de ilgilidir.  Karşımızdaki kişi yeni ‘BEN’i anlayamadığı için problemler ortaya çıkabilir. Ayrıca kendinizden daha yaşlı ve olgun birisiyle aşk yaşamak, üzüntü çektiğimiz ancak çok şey öğrendiğimiz bir aşk yaşamak da bu transitin etkileri olabilir. Yapmanız gereken ise ilişkilerden kaçmamaktır, çünkü bu alanı sorgulamanız ve çözmeniz gerekmektedir.  Bu evin diğer bir konusu olan kumar ve hayatın diğer riskli keyifleri için hiç uygun bir dönem olmadığını da unutmamalısınız. Çocuklarla ilgili sorumluluklar almak ya da çocuk sahibi olmak için kendini hazır hissetmek bu dönemde ortaya çıkabileceği gibi, ileriye yönelik başarı hedefleriniz içinde bir çocuğa yer ayıramıyorsak, bu alanda baskılar, sıkıntılar ve engeller karşımıza çıkabilir.

Son olarak Yengeç burçları ve yükselen Yengeçler, bu dönemde psikolojik altyapımızla ilgili çözülmemiş sorunlar karşınıza çıkabilir. Artık öylesine idare ettiğiniz konuları çözmek zorunda kalacaksınız. Bu yüzden psikoterapi ve diğer bilinçlenme yöntemleri için oldukça uygun bir dönem. 14 yıl boyunca yolunuza çıkmasını istemiyorsak içsel problemlerinizi şimdi çözmeli, temizlemelisiniz.  Evinizle ilgili sorumluluklar, attığınız bu temelin önemli bir parçası.  Evlilik gerçekleştirebileceğimiz sorumluluklardan biri olabilir. Burada gerekenleri yapmanız zorunlu olacak. Bu sorumluluklara ödemeler, yapılması gereken tamiratlar ve hatta evinizin kendisi de dahil olabilir. Ancak evde aldığınız sorumlulukların bağımlılık değil, tam tersine başarıya giden yolda size bağımsızlık ve güç veren faktörler olmasına dikkat etmelisiniz.

Merkür gerilemesi önümüzdeki Çarşamba sabahı sona eriyor. 8 Ağustos itibarıyla Merkür dolayısıyla ertelenen ya da rafa kaldırılan yeni konular varsa yeniden ele alabilirsiniz.  Merkür Aslan burcunda düzgün hareketine devam edecek. Aslan burçları ve yükselen Aslanlar, kendilerini yenilemek için iyi bir döneme girecekler. Ayrıca, Koçlar ve Yaylar da bu dönemden olumlu etkilenecek burçlar.  İkizler, Terazi ve Kova burçları için de iyi bir dönem. Aslanın zıttı Kovalar için ayrıca dikkat çekici bir dönem.  Diğer burçlar içinse önemli bir etki içermiyor ama doğum haritanızda ikiden fazla gezegeniniz saydığım burçlardaysa bu dönem sizin için de dikkat çekici bir dönem olabilir. Tabii bu sizin bundan önce yaptığınız çalışmalarınız yeterince iyiyse dikkat çekici ve size yarayan bir dönem olacaktır. Haftaya 7 Ağustos günü Venüs Yengeç’e geçiyor ve 6 Eylül’e kadar orada olacak.  Fırsat bu fırsat Venüs ve aşk olayına bir girelim diyorum, ne dersiniz?
Kendinize mutlu olmayı öğretmeyi un utmayın. Sevgiyle kalın.
LORELEİ

5 Ağustos 2012 Pazar

Bu da orkidemin çiçekli hali:)

Son yayınladığım postumda bahsetmiştim, orkidemin çiçeklerini döktüğünden ve ne kadar üzüldüğümden. Bu gün resimlerime bakarken çiçekli haliyle görünce nasıl sevindiğimi anlatamam. Hemen paylaşayım istedim. Ne de güzeldi. Bu arada adını pinky koymuştum. Oysa şimdi sadece yaprak ve dallardan ibaret.


3 Ağustos 2012 Cuma

Ofisteki menekşe...



Resimde gördüğünüz güzel menekşe benim değil ama benim masamın arkasındaki camın önünde duruyor ve ona ben bakıyorum. İlk geldiğinde bir tanecik kurumuş çiçeği vardı. Şimdi ne güzel oldu. Baktıkça büyüyor, daha çok çiçek açıyor ve daha bir güzelleşiyor. Ben de ondaki bu değişimi gördükçe mutlu oluyorum.

Kendi çiçeklerime gelince, kaktüsüm biz tatildeyken kurumuş, orkidem çiçeklerini dökmüş (şu anda tek çiçeği kaldı), fesleğenim zaten çok önceden kurumuştu:(( Tatilden dönüp de çiçeklerimi öyle görünce çok üzüldüm. Ama pes etmedim. Yeni saksılar aldım. Yeni çiçekler ekeceğim. Resimlerini de sizlerle paylaşırım artık:))


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...